Hiustenhoitotuotteissa valikoimaa riittää markettien hyllyiltä verkon valtavaan tarjontaan asti. Mutta juuri tästä syystä parturilikkeiden kannattaisi pohtia todella tarkkaan millaisia tuotteita liikkeeseensä valitsevat, sillä tuotteiden olisi järkevää olla jotain muuta kuin sitä ”peruskamaa”: erottuvia, korkealaatuisia ja ennen kaikkea selektiivisiä.
Mikä ihmeen selektiivinen?
Selektiiviset tuotesarjat eivät ole kaikkialla, eikä niiden kuulu ollakaan. Ne eivät löydy lähimarkettien shampoohyllyistä, vaan niitä myydään vain valikoiduissa ammattitason liikkeissä. Tämä tekee selektiivisistä sarjoista sekä uniikkeja että haluttavia, sillä asiakkaan on vaikea löytää vastaavia muualta (ja vielä vaikeampaa on löytää niitä halvemmalla).
Erottuvuutta ja persoonallisuutta
Selektiiviset tuotesarjat eivät ole bulkkia. Ne on suunniteltu huolella, räätälöity tarkasti erilaisille hiuslaaduille ja niissä on innovatiivisia koostumuksia sekä uniikkeja tuoksuja. Lisäksi ne näyttävät hyllyssä erittäin hyvältä ja ne jäävät asiakkaalle takuulla mieleen. Tällaiset tuotteet rakentavat myös parturiliikkeen brändiä, sillä ne kertovat asiakkaille, että täällä todellakin panostetaan laatuun sekä yksilölliseen palveluun.
Tuotemyyntiä ilman jatkuvaa hintakilpailua
Koska selektiivisiä sarjoja ei ole kaikkialla, niitä ei myöskään myydä suurilla alennuksilla verkossa. Tämä suojaa sekä tuotetta että liikettä hintakilpailulta ja mahdollistaa paremman katteen ilman, että asiakas kokee maksavansa tuotteesta liikaa.
Asiakas ostaa suosituksen perusteella
Moni parturiasiakas ei tunne tuotemerkkejä entuudestaan, eikä hänen tarvitsekaan. Parturin ammattitaito ja henkilökohtainen suositus ratkaisee tässäkin. Kun asiakas lähtee liikkeestä mukanaan juuri hänelle suositeltu selektiivinen ja laadukas tuote, hän ei palaa markettien hyllyille vaan sinun tuoliisi.
Tutustu KOMEA Stockin brändeihin täällä.