Parturi-kampaamon menestyksen avaintekijöitä ovat ammattitaitoinen palvelu, mukava ilmapiiri ja tyytyväiset asiakkaat. Kuitenkin yksi tärkeä osa-alue on tuotevalikoima. Laadukkaat tuotteet eivät vain täydennä parturin tarjoamaa palvelua, vaan ne ovat myös iso osa asiakaskokemusta ja yrityksen imagoa.
Tapaan lähes päivittäin parturiyrittäjiä kierrellessäni eri paikkakunnilla ja valitettavan usein liikkeissä oleviin parturituotesarjoihin ei joko panosteta lainkaan tai niiden merkitystä vähätellään. Joskus kuulen myös, että parturiasiakkaat eivät ostaisi tuotteita. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkansa, sillä parturiasiakas ostaa kyllä kun parturi osaa suositella juuri hänelle soveltuvat tuotteet. Parturiasaikkaat tunnetusti luottavat ammattilaiseen. Monesti myös kuulen, että “tuotemyynti ei kannata, koska kaupunkiin on juuri avattu edullisesti markettituotteita myyvän ketjun liike”. Tämäkään myytti ei pidä paikkansa, sillä tyypillisesti parturiasiakas luottaa ammattilaiseen ja ostaa tuotteensa sieltä mistä se on myös helpointa – eli parturiliikkeestä. Lisäksi näen usein miten parturit loihtivat toinen toistaan tyylikkäämpiä hiustyylejä asiakkailleen, mutta liikkestä löytyvä tuotevalikoima ei joko laadullisesti vastaa partureiden ammattitaitoa tai tuotehyllystä puuttuu parturituotesarjat kokonaan. Laadukkaan parturiyrityksen tuotevalikoiman tulisikin mielestäni olla yhtä laadukas kuin itse palvelut.
1. Asiakkaan tyytyväisyys
Laadukkaat parturituotteet tekevät asiakkaiden parturikokemuksesta entistä miellyttävämmän. Kun asiakkaalle käytetään parturikäynnin yhteydessä korkealaatuisia hiustenhoito- ja muotoilutuotteita, hän voi jatkaa hiusten hoitoa ja tyylin ylläpitoa myös kotona. Tyytyväinen asiakas on todennäköisemmin sitoutuneempi ja palaa yritykseesi uudelleen.
2. Ammattitaito ja luottamus
Kun parturiliikkeellä on tarjolla laadukkaita parturituotteita, se osoittaa, että heiltä löytyy ammattiylpeyttä. Laadukkaat parturituotteet osoittavat partureiden ammattitaidon ja halun tarjota asiakkailleen vain parasta. Tämä entisestään vahvistaa asiakkaiden luottamusta parturiinsa.
3. Brändi, maine ja kilpailuetu
Parturiyrityksen brändi ja maine muodostuvat monista eri osa-alueista ja tuotevalikoima on tässä erittäin iso osatekijä. Parturiliike myös erottuu kilpailijoistaan valitsemalla valikoimaansa laadukkaita ja selektiviisiä parturituotteita. Mielenkiintoiset, erottuvat ja laadukkaat tuotteet houkuttelevat myös uusia asiakkaita, jotka arvostavat korkealaatuisia palveluita ja tuotteita.
4. Pitkäaikainen suhde asiakkaisiin
Parturituotteisiin todellakin kannattaa panostaa, sillä laadukkaat tuotteet luovat perustan pitkäaikaisille asiakassuhteille. Vaikka liikkeessäsi ei kävisi kuin kourallinen parturiasiakkaita, silti heitä ei kannata unohtaa. Kun asiakkaat luottavat parturin tarjoamiin tuotteisiin ja palveluihin, he ovat todennäköisemmin valmiita palaamaan yritykseen uudelleen ja suosittelemaan sitä myös ystävilleen ja perheenjäsenilleen. Tämä puolestaan lisää asiakaskuntaa ja parantaa liiketoiminnan kannattavuutta pitkällä aikavälillä.
Haluathan tarjota parturiasiakkaillesi vain parasta? Mikäli vastasit kyllä, ota rohkeasti yhteyttä niin jutellaan lisää!
Yhteystietomme löytyvät täältä.