Miten luoda asiakkaalle lisäarvoa hintojen ja alvien noustessa? Kolme helppoa ja edullista vinkkiä!

Pomp&Co aftershave

Alvit nousee ja kaikkia ketuttaa…

Yrittäjänä on joskus haastavaa sopeutua jatkuviin kustannusten nousuihin. Hintoja joutuu tarkistamaan aika ajoin, oli sitten kyse alvien tai minkä tahansa muiden kulujen kasvusta. Tässä on kuitenkin se ristiriita, että samalla kun hintoja pitäisi nostaa, haluaisi myös säilyttää asiakkaiden tyytyväisyyden.

Mitä jos voisikin tehdä jotain enemmän kuin vain korottaa hintoja? Mitä jos voisi samalla parantaa asiakaskokemusta?

Tässä kolme vinkkiä:

  1. Karkkikulho kassalle ja odotustilaan

Tämä on pieni ele, mutta sillä voi olla iso merkitys. Asiakas saa pientä lisäarvoa ja tämä tapa lisää positiivista tunnelmaa liikkeeseen. Vanha hyvä kikka, mutta se toimii!

  1. Kahvi tai tee joka asiakkaalle

Kun asiakkaat astuvat liikkeeseesi, tarjoa heille aina kupillinen tuoretta kahvia tai teetä. Tämä ei ainoastaan piristä asiakkaita, vaan saa heille kotoisan olon ja auttaa heitä rentoutumaan arjen kiireiden keskellä. Tätä tapaa ei kannata unohtaa kiireisenäkään päivänä!

  1. Pesupaikan lisärituaalit

Hiustenpesusta voi tehdä entistäkin rentouttavamman lisäämällä siihen pienen yksinkertaisen rituaalin. Voit tehdä esimerkisi jonkin nopean hoitorituaalin tai poimia hierontaotteisiin uusia ideoita vaikkapa intialaisesta päähieronnasta. Tämä ei vie paljon aikaa, mutta lisää huomattavasti asiakkaiden kokemaa arvoa!

Nämä tai muut pienet lisäykset voivat tehdä suuren eron asiakaskokemuksessa ja auttavat luomaan positiivista suhdetta asiakkaisiisi, mikä puolestaan voi auttaa lieventämään hintojen nousun aiheuttamaa harmitusta. Näillä keinoilla osoitat, että välität asiakkaistasi ja he tulevat varmasti arvostamaan sitä.

Autamme mielellämme kehittämään asiakkaidemme liiketoimintaa, joten mikäli haluat sparrailla aiheesta, ota yhteyttä!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *